11 juli 2010

På tillnyktringsvägen

Getaway rock festival är över, min recension lyder som följande:


  • Devildriver och Meshuggah är på tok för tuffa för mina öron, samtidigt som Joey Tempest Europe är lika mycket hårdrock som en kattunge för mig. Final countdown röjde igång publiken iaf!

  • Jag tål inte fullt så mycket sprit längre...

  • Jag hade svårt att välja vilken storlek på trosan som jag skulle kasta upp på scenen till Slash, min ungdomshjälte. Min egen storlek var utesluten men funderade på en 34:a. Slutade med att jag fällde en tår av lycka (håll käften, det är rocknroll), sjukt bra! Även Myles Kennedy drog sitt strå till stacken, ett mycket bra val.

  • Är ganska fascinerad av en överförfriskad Lemmy, som alltså kan både sjunga och spela gitarr grymt men inte kan prata fram ett enda vettigt ord (Ozzy syndrom). Motörhead rules!  

  • Lillasyster eller Lok, spelar ingen jävla roll vad dom heter för dom är lika bra hur som. Ett riktigt bra liveuppträdande som rekomenderas starkt. Att sångaren dessutom uppträdde med diskbråck och kördes av scenen i rullstol är ungefär hur mycket hårdrock som helst. 

Skitbra, vi säger så så länge. Kamera jäveln vägrar släppa ifrån sig bilderna men jag svär att ni kommer bli pepprade med dom senare.

//Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar