10 maj 2010

Utnyttja dina kontakter

Jag har alltid varit ganska tråkig, jag har aldrig förstått finessen med att vara social, spara kontaktuppgifter osv, inte förren idag.

Under hela skoltiden nu i Leksand så har jag verkligen växt och börjat förstå hur livet fungerar, eller rättare sagt hur livet fungerar för vissa. Se på dom som är framgångsrika i sitt yrke och sitt dagliga liv, tror ni att dom står ensamma?? Knappast... Dom har troligtvis en fullstoppad kontaktbok med allt från ytliga bekanta till några få utvalda vänner med guldstjärna. Till saken hör att det är faktiskt inget fel med det, det är snarare en fördel, det är dom ytliga kontakterna som ger nya infallsvinklar. 

Vart jag ville komma är att jag via en kompis som känner en kompis nu har kommit på insidan till en myndighet som annars spottar mig i ansiktet. Jag är nöjd, så jävla nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar