1 apr. 2012

Ett litet smultronställe

Efter en planlös vandring så har vi hittat ett hundbad bara ca 15 minuters promenad hemifrån. Här har man delat upp stranden så att dom som inte vill bada med hundar har en egen strandbit och vice versa. Jag vill inte bada med kissungar och så var det bra med det. 


 Kanske inte så lockande när isen ligger kvar
 Men Hera gjorde ett tappert försök.
 På tal om kissungar så har jag fått min beskärda del. Min systerdotter (nr2) kissade mig nämligen på ryggen en gång!
 Tror att det här är Sigtunafjärden eller Mälaren. Vatten som vatten, förutom när det är salt
Igår så hamnade Hera i en blodig dispyt i hundgården. Den andra hundjäveln hade noll koll på hundspråk och fattade verkligen inte när han skulle ge sig. Med ett par fingrar emellan och med ett antal slag med kopplet så var jag ytterst delaktig. En mamma måste rädda sin prinsessa från onda kamphundar..

Det känns dock i såren i dag att det inte är ett papercut direkt. Heras sår ser ok ut.

Toni skrek åt hundskrället så att han klev bort iaf. Mitt nästa steg var att strypa skiten.


Nu ska vi ut i skogen en sväng. Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar