18 jan. 2010

Lilla zoya ♥


För en massa år sedan så hade jag en turkos leguan. Vi skulle flytta från Sveg till Gävle men hennes hus var så stort så stort, så hon skulle komma veckan efter. Istället så rymde hon i barnvaktens sällskap, och gick en hård och karg död till mötes. Hennes kropp hittades aldrig men det finns misstankar om att hon hamnade i en katt el hund mage...

Mm en sorglig berättelse, har inte ens ngn bild på henne. Skillnaden från den gröna leguanen ovan är att den skimrar i turkost istället för snorgrönt och att en turkos leguan troligtvis är född i Peru, vilket präglar den och deras färgsättning. De från Peru är EXTREMT svåra att hantera. Tror ni jag fick veta det innan eller:)

Min syster skriver att det finns massor av dem i key west, så då kom jag att tänka på lilla Zoya. En av dem hade visst badat med Svante i polen, inte populärt:)

Hmm nu saknar jag henne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar