3 juni 2012

Pics Tunisien

Tillbaka efter en lärorik resa till Tunisien. Dom första dagarna var ganska piss, det var innan vi fattade hur araberna fungerade. Befolkningen i Hammamet var skvatt galna i våra mått mätt. Det i en kombination med vad som uppstår i en människa som kämpar för överlevnad. Helt bananas!

Vi träffade maffian första dagen. Polisen där är otroligt handkraftig vilket slutade med att vi satte en kille i fängelse. Polisstationen tar jag med mig som ett bästa minne.

I övrigt så var det svårt att handla utan att bli lurad, vilket var trist. Situationen i landet är så extrem så att ALLA verkligen försöker suga ALLA pengar ur VARJE turist. Dom gräver sin egen grav utan att tänka på följderna av nedsatt turism, dom måste överleva här och nu. 

Efter att jag stålsatt mig och slutat varit så jävla dum så blev det istället så att jag inte fick handla:) Vid ett tillfälle skulle jag få 2 dinar och en kryddburk för att jag var så jävla "fattig". Cheap bastard.. Vet inte om jag ska säga att man lyckats eller misslyckats med strategin då. Väskan var i princip lika tom på hemresan. 

Nu ska vi också komma ihåg att vi bodde i "deras" del av staden. Lite som, om det faktiskt bodde infödda svenskar i rinkeby så skulle vårt hotell ligga där. 

Överlag så har vi bra feelings om Tunisien. Solen värmer på bra, jag är färgad i olika nyanser av rött och blått. Ser lite ut som om jag skulle haft syrebrist till huvudet. Men som jag brukar säga vid sommartid, det är att alla andra färger än vintervitt det är lika med en snyggt brunbränd kropp. 

Havet är fint och sanden är av samma konsistens som finmalet mjöl. Supert!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar