6 apr. 2010

Jag och hyndan! + jag är en stackars sate

Det var ingen som ville vara med oss idag, är fortfarande kvar i Funäsdalen. Hade av den enkla anledningen tänkt sitta på villan och öla hela dan, och vad händer, Solen går i moln....

Så jag tog med mig hyndan på en sightseeing till min barndom!

Här inne lekte jag när jag var liten. Inte alla barn som övar på att vara bakom lås och bom, tack gode gud att jag valde en annan väg!


Den här bunkern var välbesökt, fanns dock andra med betydligt mer rasrisk som var mer spännande.
Här stal vi 10-öringar som vi köpte bugg för!
Åldersångesten kryper plötsligt över mig när jag ser tillbaka på gamla lekplatser.

Herregud var jag tvungen att vara ute och leka??!! Stackars mig! Stackars mig som aldrig fick nåt tv spel, Stackars mig som aldrig hade någon dator eller mobil, Stackars mig som hade kanal 1, 2 och 4 upp till ca 13 års ålder.


Ska söka upp mammsi på jobbet nu och höra varför jag var så oälskad???

2 kommentarer:

  1. Sv: men HEJ Anki. Det var länge sen :) kul att du skrev och tack. Om du är något du undrar över så kan du bara fråga så ska jag försöka hjälpa.

    Haha. Fina lekplatser du hade när du var liten. Det känns ändå som att "vi" hade en bättre uppväxt som slapp all stress och sånt skit.

    SvaraRadera
  2. ja vi hade det nog ganska bra ändå!

    SvaraRadera