8 dec. 2010

LCHF lasange



Det fick bli dagens, satan vad drygt det är att planera maten. Har ett citat från en annan jungfru. "Varje dag så tycks det komma som en överraskning att man ska käka middag". Så är det dessvärre! En strukturerad oreda..

  • Gjorde en köttfärssås med tomat, mängder av oregano, peppar, och sånt.
  • Sen kastade jag ihop en sås med grädde, turk youghurt, riven ost och peppar.
  • Varvade skivad zucchini med köttfärs och ostsås.
  •  In i ugnen i ? minuter på allt mellan 175-225 grader:) (Äggklockan funkar inte och hjärnan minns inte hur många grader)
Nästa gång kommer jag drämma i mer zucchini i smalare skivor. Annars var det fullt godkänt..

2 kommentarer:

  1. Va gullig du är, precis de yrkena satt jag och spånade på igår..

    Skötare inom psykiatrin, ordna alla brister:)
    Personlig assistent, hotell receptionist m.m..

    Tror det är dags att ta en ny riktning.

    Ska höra med Sofia när det passar så tar vi en dag..
    kramisar

    SvaraRadera
  2. Go´morron!

    Betydligt roligare än middagsmat: "Min" ekorre var här och åt frukost tillsammans med mej idag! :-D Ja, vi var ju i och för sej på varsin sida av köksfönstret och med 10-15 meters mellanrum. Men den känns som ett sällskap ändå - särskilt nu när jag var rädd att jag kanske aldrig skulle få se den mer efter alla otäcka rovdjursspår vi har i snön på tomten... <:-)

    Om dina föräldrar bor i närheten så måste du ta dej dit med kameran nångång och fota "deras" ekorrar. Det är minst lika roligt att titta på dem genom kameran som med blotta ögonen. Många av dem verkar dessutom gilla att spexa framför linsen. :-)

    By the way...

    Jag har funderat på om det där med LCHF skulle kunna vara nåt för mej, men måste säga att det är just på middagarna det hela stupar. Det är ju hur svårt som helst att ersätta ris, pasta och potatis!? 8-I Men din lasagne här är ju inget dåligt försök iallafall! Jag tycker det låter gott!!! :-)

    SvaraRadera