20 sep. 2010

Usch för politiker

Dom är lite fulla av skit visst är dom??!!  Jag har aldrig tittat på en valvaka tidigare och var inte alls medveten om att det var lika mycket under bältet, som schlagerfestivalens fel låt vann.

Bitterheten hos de rödgröna står högt i skyn och smutskastningen är enorm, hoppas att dom tittar på inslagen när det gått en tid och skäms, eller att självinsikt snubblar över dom på annat sätt. Innifrån polikerbubblan så känns säkert deras beteénde berättigat men i mina ögon är det bara fult.

Får jag också gissa mig till anledningen till att SD valdes in. Ok då gör jag det...

Jag tror att de övriga partiernas dagisfasoner har lockat fram ett nytt röstarkliental, de som anser att SD blir orättvist behandlade, det är en röst som är blandat av medlidande och okunnighet, inget annat. I vanliga fall så hade troligtvis inte de här människorna röstat. Hade de övriga partierna drivit riktig politik med realistiska löften och inte en Amerikaniserad valkampanj så hade det säkert hållit Sverige Demokraterna utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar