5 nov. 2010

Ska man ljuga måste man åtminstonde ljuga ihop sig:)

Haft en, eller egentligen flera väldigt speciella diskussioner med mcdonalds personalen idag. Dom där människorna var inte på riktigt... Har gjort en liten sammanställning men det saknas många godbitar.

Bakgrund: Samtal nr 3 eller 4 för att undersöka vart den borttappade plånboken tagit vägen. I samtal nr 2 när tjejen höll undan luren så hörde jag att dom hittat en plånbok på samma plats som vi tappat den och också vid samma tidpunkt.


Hon påstod att det inte var den plånboken som jag sökte, varefter jag gapar högt att jag hör ju vad dom säger även om hon inte har telefonen vid munnen och att jag tänker komma dit för att hämta den. Då säger dom att den är borta igen. Dom ringer tjejen som hittat den, hon påstår att hon lämnat den till polisen. Vi åker till polisen som inte fått in någon plånbok på flera dagar.



Miffo nr 1: Hon lämnade in plånboken till polisen igår kväll.


Miffo nr 2: Hon lämnade in plånboken för en timme sen men det är inte den plånboken du söker. 

JAG: Jo det är det men bry dig inte om det du, leta reda på den plånboken som ni hade istället för den är inte hos polisen.

Miffo nr 2: Den är hos polisen men den är inte din. Heter du isåfall Mikael i båda för och efternamn??!! (öhh:)) Edit: Toni heter alltså Mikael i mellannamn och R............ i efternamn så vart Mikael Mikael kommer in i bilden är oklart...


JAG tappar humöret, (halsvenerna står ut och värker faktiskt fortfarande), skriker: ALLTSÅ VA FAN ÄR PROBLEMET, VEM I HELVETE ÄR DET SOM LJUGER FÖR MIG med mera.


Klick. Vi åker till polisen igen. Det kommer en tjej på cykel som vi ser håller plånboken i handen. Miffo nr 2 ringer upp utan att veta att vi träffat tjejen

JAG: Jo tack vi har fått tag på plånboken därför att tjejen som lämnade den igår kväll och för en timme sen, kom med den nu precis.

Vilka idioter, jag är mål lös. Det gick inte ens att föra ett normalt samtal med dom.

2 kommentarer:

  1. Det är helt sjuuukt. Under mitt första samtal så skulle en kille, miffo nr 2 (som jag tror var arbetsledaren) anteckna mitt nummer, det tog flera minuter för han skrev liksom inte siffrorna som jag sa....

    Jag har full förståelse för handikappade människor men dom kanske ska arbeta med ett mindre krävande arbete än i köket på mcdonalds.

    SvaraRadera