15 nov. 2009

Nu har jag tagit ställning


Vaken efter en powernap på 6 timmar! Inte riktigt utvilad men ändå. Har sovit fram ett beslut angående svinis vaccinet och kommit fram till att jag skiter i det.

Utöver det faktum att jag är sjukligt spruträdd så känns det inte ok att injecera nåt som man faktiskt blir sjuk av. Det känns lite som att de lurar in oss i en kammare, nää gasen är inge farlig, kom du. Lortgrisarna och kanyl-junkiesarna kan göra det, jag tar mitt ansvar på andra sätt. Typ skrubba händerna till de blöder och sprita i mellantiden.

3 kommentarer:

  1. Tack!!
    Men visst är det då?! :)

    Usch, det där med svinis. Jag har sjukt svårt att bestämma mej för om jag ska vaccinera mej. Dottern har vi vaccinerat i alla fall. Men som du säger, Det känns som man blir lurad in i kammaren. Det är ju på ett sätt så.

    SvaraRadera
  2. Du borde börja ha munskydd också då Svinisen är ett virus och sprids via luften. Tydligen är det ett hett mode i Japan just nu att bära just munsydd läste jag på någon blogg. Jag tror också jag skippar det där vaccinet. Verkar lite lurt.

    SvaraRadera
  3. Jo Vikki, grejen är den att jag kastar mig om någon nyser:)

    Såg en kille som hade en mask för nån vecka sen. Jagade honom för att få reda på var han köpt den men han sprang...

    SvaraRadera