16 feb. 2010

Arg på norrlännska?!!?

Alla som har hängt med, vet att jag har problem med mitt mobila bredband (läs förbannade jävla skit som för i helvete aldrig funkar som det ska), idag laddade jag för att ringa till telia och skälla som jag aldrig skällt förut, på ett sätt som jag önskar att jag aldrig behöver skälla igen.

Lite bakgrunds historia: Jag Anki, även kallad kameleonten har en förmåga/ovana att tala med folk på deras egen dialekt. Pratar jag med en dalmas/dalkulla då pratar jag likadant, stockholmska, småländska jajamen inga problem.

Så idag skulle jag alltså ringa telia och skälla ut dem efter notor. Svarar gör en ung man med den sävligaste och djupaste norrlännska du kan tänka dig. Ja men tjena, pröva skälla på norrlännska, snälla prova, det är helt omöjligt! Man kan låta hård, arg och bestämd men en redig utskällning det går inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar