20 maj 2011

För gammal för bikini

Ok, jag hakar på det här en gång till och kan inte låta bli att irriteras över en artikel i tidningsupplagan av expressen. Det rapporteras om en undersökning där brittiska kvinnor satt åldersgränser för olika plagg. Som ett kretslopp av dumhet efter att människor som Sofi Fahrman fått för stort inflytande i media. Hon har nämligen tidigare bannlyst kvinnor över den anskrämliga åldern 35, att visa knäna i för exempelvis shorts. Männen bör överhuvudtaget inte bära shorts. det är visst väldigt osmakligt. vilken tur att hon finns!


Åldersgränserna i undersökningen lyder som följande.


Stilettklackar 51 år
Bikini 47 år
Kortkort 35 år
Leggings 45 år
Baddräkt 61 år
Långt hår 53 år
Hästsvans 51 år
Gympadojor 44 år.


Så efter 47 kan man inte bada i bikini och efter 61 så ska man lägga baddräkten på hyllan. Är det badförbud från 62 och obligatorisk burka eller? Är inte kvinnor tillräckligt duktiga på att sänka sitt eget utseénde utan att få nedtryckande direktiv av andra.


Jag själv kan räkna på mina två händer de gånger som jag visat mig i bikini. Det trots att jag enligt lag får ha det i dryga 17 år till!. Tack för att omvärlden gör det lättare att leva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar