17 maj 2011

Koka soppa på en spik, linssoppa!

Om jag inte redan gnällt nog om det, så vill jag tjata lite om mitt fattigmans köpstopp, som innefattar även mat. Eller kanske framför allt mat! Planen är att gnaga på det jag bunkrat upp i skafferiet inför en tornado, tsunami, eller annan katastrof som kan komma att drabba Gävle.


Usch, att äta god mat är lite av min identitet, något som jag bygger livet kring. Det och att vara snygg, fattar ni vilken katastrof när inget faller på plats.


Vill så otroligt jävla gärna förlora 20 kg men med en diet bestående av katastrof konserver, så svider magkatarren och jag är ALDRIG mätt. Vill äta lchf...


Linsgryta

Linser - följ anvisning på paketet
Potatis- valfritt, blir matigare och fastare.
Bryn lök
Vitlök
Tomatpuré
Cayennepeppar
Chili
Spiskummin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar