22 mars 2010

En observation från livet

Jag var på Ica efter jobbet (min nya viktiga praktik). Det stod en man och packade sina varor och en kvinna vid bandet bredvid, som också packade sina påsar. Plötsligt blir mannen hysterisk över att det ligger en papperspåse på hans sida, gapar och skriker om att han då eventuellt skulle fått betala hennes påse. Kassörskan förklarar att så inte var fallet och att bandet nog bara dragit över påsen fel.

Ok tänker ni, inte hela världen, klart att man frågar. Fast i mina ögon är det inte normalt att sätta sig utanför entrén och lusläsa kvittot!! Vad kostar en papperspåse nu till dags, är det 2 kr?

Jag fick inte jobbet förresten, anledningen var den att jag har skola till i aug, gnällspikar! Min första intevju någonsin så åkte dit i utbildningssyfte. Nog för att jag inte hade planerat att leta jobb än men jag tackar såklart hellre nej än blir nekad... Sen passade sig nog inte bråket med den falska flatan heller. Man väljer sina fighter och jag är rätt nöjd med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar