10 mars 2010

Tårdrypare

Plötsligt gick luften ur mig och jag blev lite ledsen faktiskt. Först och främst så blir jag arg på mig själv som är så jävla trögfattad, att jag låtit livet gå, missnöjd med situationen och slösat bort en massa tid. Jag är såklart väldigt tacksam för att jag äntligen agerat men om jag hade tagit tag i livet tidigare, så hade det sett annorlunda ut nu. Jag hade kunnat göra lättare val istället för att sitta här och väga för och nackdelar. Skitskalle!!!!

Mitt råd till dig som sitter hemma, bitter över hur livet ser ut. Agera!! Sätt dig ner och tänk efter vad som gör att du mår bra. Om vi lever livet efter principen 80-20 så är det ett bra recept på framgång. Tänk dig 80% av tiden, antingen på jobbet, i förhållandet, med en vän. Om runt 80% av tiden är bra och gör dig glad och 20 % är mindre bra då är det värt att fortsätta, är det mindre än 75 så tar det bara värdefull energi från dig. Tänk nu efter om du verkligen trivs på jobbet? ska du verkligen fortsätta vara vän med bitterfittan? Är det värt det om det tar lycka från dig???

Vet ni ägna det här en tanke. Vi firar livet nu med en annan av mina favorit bitar. Sen jag började läsa okej för hundra år sedan så har jag ochh Slash haft ett 80-20 förhållande iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar