19 juni 2010

Högavlönat skitjobb

Ber om ursäkt för min magra kreativitet, jag är helt tom. Tanken är att jag nu ska ta semester till på måndag och sedan köra som fan med examensarbetet. Kanske kommer huvudet tillbaka i sin excelenta form nån gång på mitten av nästa vecka.

Det enda jag kan kläcka ur mig just nu är mitt missnöje kring den här artikeln. Att låta ungdomar tjäna        30 000 kr på mer än en månads jobb är visst jobbigt för vissa. Jag tycker att det är bra.

Förmodligen så är det människor som finner sig själva bättre än andra som anser att ett städjobb är för dassigt för 30 papp. Någon som anser sig ha ett BÄTTRE jobb. Lite inside information säger mig att det inte bara är fråga om att städa utan snarare om att ändra attityden kring nerskräpning. Det tycker jag är värt pengarna!

Ett litet sidospår bara, jag måste berätta om min underbara mamma. Hon är ju rökare men när hon är borta/ute/hemifrån så slänger hon sina fimpar i en liten burk som hon har med sig. Det är en människa som tar sitt ansvar gentemot miljön!

Vad tycker du? Är du själv ett skräp mongo som använder gatan som papperskorg?

Nu blev det för mycket för mig. Jag fyllde den tomma hjärnan med ett virrvarr av skräp, dumt. Puss & godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar