19 juni 2010

På plats i Stockholm

Shit vad med folk det var på byn idag, I love it.

Toni & Tanja är så gnälliga när det gäller monarkin men det struntar jag i nu:) Med risk för att få sova i bilen inatt så ska jag berätta en sak för er.

Vet ni vad, jag gillar kungligheter! Inte för att jag behöver ha dom till något särskilt men jag tycker att dom är bättre representanter för ett land än en skallig Reinfeldt. Visst dom kostar pengar men jag ser det lite längre än vad näsan räcker. Tänker på hur dom visar upp Sverige och vilka pengar det genererar i turism och näringsliv bara nu under bröllopet. Man måste satsa för att vinna och monarkin är verkligen en sådan satsning, vissa vill ha det kvar och andra vill satsa pengarna på annat.

Självklart finns det saker man gillar mer än andra med kungafamiljens barnbidrag men för min del får det gå. Det finns andra onödigheter i Sveriges ekonomi som stör mig lika mycket eller mer.

Tror att jag ska dra mig mot kungsan nu, det skulle sitta fint med en strawberry daiquiri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar