14 apr. 2011

LCHF Pannkakor

Jag bor i sängen för stunden. Pluggar där, ser på tv, äter och sover. Känner att det börjar bli dags att förklara och försvara mitt beteende, tycker att det är så himla smidigt och tidseffektivt. Sen är det väl också för att jag får, jag har nämligen ingen övervakare trots mitt uppenbara behov av personlig assistans.

Kvällens middag på/i sängen blev LCHF pannkakor med det bästa receptet. Testade ett annat när jag var i Sthlm, det med grädde och vatten i, bläääää. Passade mig inte alls..




Mitt ungefärliga recept hittar du här, brukar ha i lite salt också och inte fullt en dl mandelmjöl. Tänk även på att käka pannkakorna med vispad fet grädde för att tillsätta tillräckligt med fett!

Mina LCHF pannkakor får: AAAA på den femgradiga skalan

2 kommentarer:

  1. tack goa du:)
    Att jag inte bad dig komma och fota då?
    Med riktigt bra kamera...

    Hoppas du får en härlig helg

    SvaraRadera
  2. Hörde att din mammsi och min mammsi prata om att ses i påsk, men de var osäkra på om du ville åka skidor till oss igen.
    Vad var det för någon nedtryckande igenkligen. Du älskar väll att åka skidor upp till uggen.
    Var det inte så ? (:

    SvaraRadera