18 feb. 2012

Ja jag gillar isbjörnar

Eller jag vill dom inget illa iaf om ni fattar vad jag menar.

Dom är ju ganska aggressiva men förtjänar livet ändå tycker jag, liksom andra levande ting här på jorden. När jag var på Grönland så blev vi ombedda att hålla utkik efter isbjörnar och FLY, eftersom dom kunde flyta in till land på isflaken. Trots det ett existensvärde!


Janne krävde ju ett svar där förut. Jag har dock haft annat för mig än att förklara det här med klimatförändringarna och den förhöjda växthuseffekten, för medelålders män med konspirationsteorier ("bara en skröna för att WWF ska kunna lura sådana som dig på pengar."). 


Det var däremot ett bra program på bolibompa häromveckan som förklarar problemet. Kolla svt play.




Sms:a wwf till 72900 och du hjälper inte bara isbjörnarna! Deras arbete handlar om att rädda världen.  

Söt isbjörn








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar