29 feb. 2012

Martnas bilder då rå

Såhär har mina dagar sett ut. Jag har minglat runt och varit ordentligt ledig.

Ja har druckit glögg

 Myst i de härligaste små butikerna som minner om barndomen mer än något annat.
 På marknaden som infinner sig en vecka per år finns huvudsakligen hantverk.
 Samiska detaljer såklart. Själv skulle jag kunna tänka mig ett par näbbskor, hur coola som helst:)
Hera minglade också runt och sopade gatorna rena på både korv och älgburgare. Vilopaus för matsmältningens skull.

En riktig skönhet. Var hundvakt åt en sådan när jag var liten, den hade rännbaja då. Vet inte varför jag nämner det nu men det uppstod väl ett stort trauma hos mig den gången. Vad som händer med den där burriga vita pälsen kan ni gissa er till..

 Mycket folk och god stämning. Ett snöfall rör ingen i ryggen

 Kolbulle är ett väldigt gott inslag i strosandet.
More to come

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar