30 aug. 2010

Bra eller dåligt att säga vad man tycker??

Vi kör med en kommentar från en arbetskompis igen. Vi pratade om en person som jag gillar väldigt mycket, en stark kvinna 52 år.

X: Är hon verkligen trevlig hon? Visst är det hon som säger vad hon tycker va?
Jag: Ja hon är min idol.
X: Jag gillar inte sådana människor men det är väl bara för att jag själv inte säger vad jag tycker.


Nu hänger jag ut den här personen lite grann och troligtvis så läser hon också bloggen. Anledningen till att jag nämner det, är att jag fått uppfattningen om att det är ganska vanligt att vara rädd för starka människor. Undrar varför???

Att säga vad man tycker går väl hand i hand med ärlighet och vice versa. Ärlighet och falskhet är väl varandras motsats, så varför skulle man inte vilja vara rak och tydlig med människor?

Nu vill jag uppmuntra alla till att våga vara en bättre medmänniska, ingen vill omges med falskhet.

2 kommentarer:

  1. hörde nåt liknande om en tjej. Någon tyckte hon är falsk och jobbig, men då protesterade jag. Falsk är väl det sista man kan säga om nån som har svårt att hålla inne med vad man tycker i alla lägen? Brist på omdöme om när man bör hålla tyst, stämmer bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen!

    Vissa måste tänka först och tala sen men det kommer oftast rakt från hjärtat:)

    SvaraRadera