10 aug. 2010

Min nya look, vem vill jag vara??

Tanja tror att jag har ålderskris (fyller 29 om nån vecka) men jag vill nog kalla det för identitetskris, som om det vore bättre:)

Jag är ju mitt i en förändring som jag tjatat om tidigare, jag söker mig till ny stad och en ny typ av jobb. Min utbildning slutar på torsdag och under det här året så har man fått rannsaka sig själv och fått tänka en del på hur man vill framstå. Man väljer vem man vill vara med klädsel och attityd.

Som en följd av allt som händer så måste jag ju välja nu. Dags för den schizofrene att välja inriktning, lättare sagt än gjort!

Fakta:
  • Jag själv tror att jag gör ett gott första intryck med en varm personlighet, det är den person jag vill vara. Jag vill vara social och tror att jag är det men är ändå ganska tyst och avvaktande i samtal. Jag är en betraktare som gillar att lyssna, jag behöver nödvändigtvis inte delge min åsikt för innerst inne vet jag att jag har rätt:) Ibland orkar man bara inte prata! 

  • Om jag förstått rätt, med info från flera håll så gör jag ett uruselt första intryck. Jag är skrämmande, kylig, ointresserad. Jag måste förbättra min "dåliga" attityd med plagg som förstärker den jag vill vara
.

  • Jag känner mig ganska bekväm i min svartrockar stil. Svarta pösiga tröjor kanske med tryck, smala kedjor eller mindre nitar på plaggen, svarta leggings, svart kjol el jeans när jag är tillräckligt smal.

  • Slutsats av det är att den här stilen förstärker den hårda ytan och gör mig för tuff för mitt eget bästa.   Kanske även lite slarvigt och oseriöst intryck, det är inte vad jag behöver när jag utbildat mig till chef   och ledare.

  • Inne kläder, på modet, gina tricot, 14-17 år. Jodå ibland händer det att man faller för låga priser och en vilja att vara evigt ungdom. Snygga kläder men dom säger egentligen ingenting, ett jättebra val för ungdomar som ännu inte bestämt sig.
        
  • Opersonligt och jag känner mig egentligen inte så bekväm. I skrivande stund har jag på mig en blåblommig klänning i deras vanligaste modell. Jag mår illa!

  • Min comfort stil som innebär h&m sport med khaki kjolar och linne, självklart med en kofta över för att täcka fläsk armarna.
      
  • Köpte en kjol i den här stilen senast igår trots att jag lovat mig själv att låta bli, ska lämna tillbaka den till helgen. Den här stilen på mig förmedlar tristess, den är inte fördelaktig för mig. Då jag inte är någon pratkvarn så försvinner jag bland dessa plagg. Booooring!

  • Sen har jag en sida som gärna har långklänning men även finare korta klänningar med ett smalt bälte i livet. Den här Anki gillar den kvinnliga timglas-kroppsformen och förstärker den gärna. Pennkjolar och den lilla svarta är fina plagg som jag gärna skulle använda några kilo lättare. Kanske lite accesoarer i form av huvudband, blomma i håret eller någon brosch. Anledningen till att jag inte bär stilen oftare är vikten.

  • Jag tror att den här stilen är en vinnare, att blanda en lite mer seriös sida men med någon accesoar som piggar upp och gör att jag känns varmare och mer tillmötesgående vid ett första möte. Jag uppfattas ofta som flummig (wonder why, vadå korttidsminne??;)) och jag tror även att den här stilen skulle tona bort det.

  • Det finns en stil till och det är min romantiska, bohemic, indiska stil som gillar färg tillsammans med spets och natur/pastellfärgade blusar. Armband gjorda av ett mörkt träslag och guldiga accesoarer.
     
  • Jag tror inte att jag kan släppa den här stilen helt faktiskt men jag tror inte heller att den gör mig någon skada. Kanske att jag ska vara försiktig med de allra största tunikorna och istället hålla mig till fina bohemic linnen och blusar. Tycker att stilen förmedlar en varm och kärleksfull människa och det skadar mig som sagt inte.

Ja men vad skönt, nu har jag fått ur mig det här och om du har orkat läsa allt, så hoppas jag att det har hjälpt dig på något sätt. Rannsaka dig själv, vem vill du vara?

Här är ett perfekt exempel på min jobbiga gina tricot stil. Klänningen är jättesöt men jag använder den mest för att modellen döljer valkarna runt magen!

2 kommentarer:

  1. Anki, jag tycker inte att du är kylig, skrämmande osv, Du är ju världens finaste och normalaste Anki:) tom i dina Max kläder (fråga Nikki)

    SvaraRadera