18 aug. 2010

Nu kör vi hundsnack. Lite hissa & dissa hundprylar!

Boooring, för vissa men jag är ju så himla mångsidig. Även hundnördar måste få en dos med kärlek.

Jag vill börja med att dissa den här fästingplockaren. Den är helt obrukbar och var inte alls tillräckligt stark i nypan för att dra ut Heras fästing. Det slutade med att jag ofrivilligt mosade krypet och halva huvudet blev kvar, det var vid första användningen.

Inte ens värd sin vikt i gråsten.


Den här giljotin klosaxen däremot, den är överlägsen en vanligt klotång! Den här skalar verkligen klon istället för att klämma åt, som en vanlig tång gärna gör. Dessutom så har man fri sikt och bättre koll på pulpan. Skulle nog rekomendera den även för andra djur då man inte alls flisar hårda katt klor te x.

Utbytbara blad och ett klockrent köp! Köpte den på en hundutställning för över 2 år sedan och bytte första bladet idag. Ville inte riskera att den skulle vara slö när jag klippte ner den där stackars sporren ända till fästet.


Det var väl dagens djursnack då. Jag är glad att jag inte är nån ponnytjej, tycker det är lite töntigt med hästar (läs livrädd).

//Puss & godnatt

2 kommentarer:

  1. kan inte annat än hålla med angående fästingplockaren! däremot kan jag tipsa om en sån här fästingpenna (med snara) från affären, kostar 80 spänn. helt jävla fabulous!

    klotången såg bra ut, skulle behöva en ny faktiskt. så jag får försöka hålla utkik efter en sån där :) var köper du nya skär?

    SvaraRadera
  2. Jag köpte på Jennys hund & katt men det finns nog lite överallt. 49 kr kostade bladet men de är väldigt rejäla. Jag hade nog egentligen inte behövt byta men ville det för säkerhets skull.

    Själva giljotinen är väldigt mycket billigare på utställning. Den i högbo brukar väl vara någon gång snart.

    SvaraRadera