28 jan. 2010

Det viktigaste inlägg jag någonsin kommer skriva

Nu har jag i alla fall äntligen kommit på vad jag ska bli när jag blir stor, LEDIG!

Jag ska ha ett fritt arbete som inte är själsdödande, där ska jag kunna interagera med min omgivning, på ett mer ge och ta basis, helt ömsesidigt.

Jag ska kunna göra det jag tycker om, kunna leva samtidigt som jag arbetar. Jag ska inte behöva vänta till helgen och "fira" fredag, hela veckan ska vara fylld av glädjeämnen.

Jag ska kunna vara ledig på julen, kunna ta en veckas påsklov och ett par veckors vinresa till Italien.

Jag ska också kunna vara ledig för viktiga stunder i livet, kunna vara på plats när Amanda vinner idol, på Matildas hockeymatch eller när Sanna tar studenten. Jag ska också vara ledig en vecka på hösten för att plocka kantareller med Mammsi, jag ska vara på plats när Josefin vinner OS.

Jag kommer också kunna vara tillgänglig för egna snorungar en dag. Ha sportlov, åka skidor, ha tid och ork att spela ett spel eller lägga ett pussel.

Alltså, om man inte kan göra alla de saker som betyder något, vad är då meningen med livet???

Jag kommer göra allt för att kunna arbeta i en sådan miljö, som gör det möjligt för mig att leva.

//Tankfull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar