1 okt. 2010

Ett himla hundliv

Jag vaknade tidigt idag, det bli lätt så när man ligger på en madrass framför kylen och storasyster behöver frukost.

Hera snarkar gott och det är dit jag vill komma. Jag är så TACKSAM över att hon är en sjusovare. Tänk om hon hade morgonrutiner som Ari här nedan, då skulle jag dö!



De sju sovarna var enligt en gammal martyrlegend sju kristna män som levde omkring år 250. De blev förföljda på grund av sin tro och flydde undan sina förföljare in i en grotta. På order av kejsar Decius murades grottan igen med de sju männen i. Där föll de i sömn och vaknade inte förrän 200 år senare, när grottan öppnades

Sju sovares dag, den 27e juli, infördes i svenska almanackan 1680 och fanns där fram till 1901 då den utgick.

2 kommentarer:

  1. haha tore har som längst sovit till 9, och då gick vi å la oss jäkligt sent :p
    normalt så sover han till typ 7-7.30 innan han tröttnar och väcker oss :) som tur är gör det mig ingenting.

    SvaraRadera