12 okt. 2010

Utvecklingsstörd eller normalstörd??

Har ni sett Elvis i Glada Hudik? Annars kan ni börja med att göra det här. Skynda på för jag tror att länken försvinner snart!


De som kallas utvecklingsstörda 

  • De berör.
  • Visar tydligt sina känslor, sina avsikter.
  • Är alltid ärliga.   
  • Alltid förlåtande.
  • Uppskattar sina medmänniskor.
  • Dömer ingen på ytliga grunder.

De som kallas normala
  • Falska i brist på civilkurage.
  • Livnär sitt klagande med förutfattade meningar.
  • Säger sällan vad dom tycker i känsliga situationer.
  • Baktalar gärna.
  • Bittra under långa perioder av sitt egentligen ganska tacksamma liv.
Jag skäms när jag tittar på programmet, jag skäms för de som ska kallas normala. Vi, du & jag! Det brukar ju vara mitt mantra här i bloggen men än en gång Pröva vara lite människa en dag, var uppriktig mot din omgivning.

1 kommentar:

  1. hej !!!
    Annica heter jag och läser din blogg varje dag, du skriver bra...nu min fråga får jag kopiera denna text och lägga upp på min blogg...vet int ehur man länkar...
    http://pinkladyw595.blogspot.com

    SvaraRadera