27 okt. 2010

NICE

Nu börjar det ramla in lite bloggar.

Det är mycket norrland och det är trevligt tycker jag. Alltså jag vill inte behöva säga det men norrlänningar är lite tuffare än resten. För de som inte vet så är jag född som ett resultat av Norsk invandring, i Funäsdalen en gång i början på 80- talet. Rent tekniskt i Östersund men skit i det nu.

Bara som ett litet sidospår.

Om man som liten tjej bor i Funäsdalen så träffar man inte så många prinsessor, eller ser så många slott. Jag trodde iaf att kronprinsessan Victoria bodde i toppen på ett högt högt torn och att hela slottet var runt. Skrattade gott åt hur opraktiskt det vore och hur jobbigt det skulle vara att gå upp i tornet... ;)

Egentligen inte alls ett slott utan delar av Gävle brandstation!

4 kommentarer:

  1. Och en annan som växte upp i Småland under 70-talet, trodde länge att världen var som i en Emil- eller Pippi Långstrumpfilm! :-D Astrid Lindgren var "drottningen" inom litteraturen!! Men prinsar och prinsessor brydde jag mej aldrig speciellt mycket om. :-)

    SvaraRadera
  2. sv; tack så mkt, hoppas du bevakar :) yes, alltid reflexskärm, det äger;)

    SvaraRadera
  3. Halloj där ! Jomen visst har Rakel fått en brorsa .. något hon helst av allt skulle vilja glömma för resten av sitt liv ... Skicka den odågan direkt tillbaka England sa hon... fast ibland tycker hon han är mysig att kura med .

    Ha det gött i storstaden :)

    SvaraRadera
  4. Så trevligt att få vara en del av din vardag :-)

    Kommer nog att bli en "comment to win" tävling...så det blir inget avancerat :-)

    SvaraRadera