12 mars 2011

LCHF snabbmat

Egentligen så är inte korv helt enligt reglerna men OM man ibland ser förbi det, så bör man välja någon med hög kötthalt. Lättare sagt än gjort, nästan all korv i disken ligger runt 50-60 %. HELT SJUKT om man frågar mig, som egentligen är totalmotståndare till halvfabrikat. Man skulle ju aldrig gå med på att köpa en köttbit där endast hälften är kött??!! Äckliga korvsvenskar.

Hittade en jävel på 89 % efter att ha hängt i hyllan ett bra tag. Provade att riva ner blomkål i panna och steka på som ett alternativ till ris/couscous. Blev sååå nöjd, är inte alls förtjust i blomkålsmoset.

Så idag blev jag mätt och belåten på korv, blomkålsris, hemmagjord coleslaw + lite umami dressing från Max.

2 kommentarer:

  1. tack anki. jag hade funderingar att grilla korv idag men det blir nog någon pirog eller något...

    SvaraRadera
  2. Ah kör du också LCHF! Jag fuskar en massa men märker stor skillnad på att utesluta bröd och pasta. Jag gillar din tallrik där - ska nog försöka mig på något liknande!

    SvaraRadera